Як ставитися до оцінок дитини
― Не сваріть свою дитину за погану оцінку, їй дуже хочеться бути на ваші очі хорошою. Якщо бути такою не виходить, дитина починає брехати і вивертатися, щоб бути на ваші очі хорошою.
― Співчувайте своїй дитині, якщо вона довго працювалата результат її праці не високий. Поясніть їй, що важливий не лише високий результат. Більше важливі знання, які вона зможе набути в результаті щоденної, наполегливої та сумлінної праці.
—Не примушуйте свою дитину вимолювати собі оцінку наприкінці чверті заради вашого душевного спокою.
—Не вчіть свою дитину хитрувати, принижуватися і пристосовуватися заради позитивного результату у вигляді високої оцінки.
—Ніколи не висловлюйте сумнівів із приводу об’єктивності виставленої вашій дитині оцінки вголос.
—Є сумніви — йдіть у школу і спробуйте об’єктивно розібратися в ситуації.
—Не звинувачуйте безпричинно інших дорослих і дітей в проблемах власних дітей.
—Підтримуйте дитину в її, нехай не дуже значних, але перемогах над собою, над своєю лінню.
—Влаштовуйте свята з нагоди отримання відмінної оцінки. Хороше, як і погане, запам’ятовується дитиною надовго і його хочеться повторити. Нехай дитина отримує хорошу оцінку заради того, щоб її відзначили. Незабаром це стане звичкою.
—Демонструйте позитивні результати своєї праці, щоб дитині хотілося вам наслідувати.
Як допомагати дитині виконати домашні завдання
—Посидьте зі своєю дитиною на перших порах виконання домашніх завдань. Тому, наскільки спокійними і упевненими будуть її перші кроки, залежать її майбутні шкільні успіхи.
—У вашої дитини не сформована звичка робити уроки? Формуйте у неї цю звичку спокійно, перетворіть ритуал початку виконання уроків у захоплюючу гру, нагадуйте про уроки без криків, будьте терплячі.
—Оформіть робоче місце дитини, поставте красивий і зручний стіл, повісьте лампу, розклад уроків, цікаві вірші і побажання школяреві перед початком виконання уроків.
—Вчіть виконувати уроки лише в цьому робочому куточку.
― Поясніть дитині головне правило учбової роботи — учбове приладдя повинне завжди знаходитися на своєму місці. Постарайтеся привести в приклад своє робоче місце.
― Постійно вимагайте від дитини приведення в порядок робочого місця після виконання уроків. Якщо їй важко це робити або вона втомилася, допоможіть їй. Пройде небагато часу, і вона сама прибиратиме своє робоче місце.
― Якщо дитина у вашій присутності робить уроки, нехай сформулює вам, що вона повинна зробити. Це заспокоює дитину, знімає тривожність. Деякі діти, наприклад, вважають, що вони завдання не так зрозуміли і відчувають страх, ще не розпочавши це завдання виконувати.
― Якщо дитина щось робить не так, не поспішайте її лаяти. Те, що вам здається простим і зрозумілим, для неї поки здається таємничим і важким.
― Вчіть вашу дитину не відволікатися під час виконання уроків; якщо дитина відволікається, спокійно нагадуйте ні про час, відведений на виконання уроків.
― Якщо дитина виконує письмове завдання, звертайте більше уваги на те, щоб вона писала чисто, без помарок, із дотриманням полів.
― Не примушуйте свою дитину багато разів переписувати домашнє завдання. Це підірве ваш авторитет і її інтерес до школи і навчання.
― Прагніть якомога раніше привчити дитину робити уроки самостійно і звертатися до вас лише у разі потреби.
― Кожного разу, коли вам хочеться вилаяти свою дитину за погану оцінку або неакуратно зроблене завдання, пригадайте себе в її віці, посміхніться і подумайте над тим, чи захоче ваша дитина через багато-багато років пригадати вас і ваші батьківські уроки.
― Навчіть її виконувати будь-яку справу утому числі і домашні завдання із задоволенням, без злості і роздратування . Це збереже її і ваше здоров’я.
― Врешті-решт, радійте тому, що у вас є таке щастя — із кимось робити уроки, комусь допомагати дорослішати!