A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Маньківський заклад загальної середньої освіти І-ІII ступенів № 1
Маньківської селищної ради Черкаської області

Профілактика дитячого травматизму у школі

    Які види та причини травматизму школярів? Що можуть зробити вчителі та батьки, аби не допустити травмування дітей під час занять у школі та в період їх перебування за межами навчального закладу?

    Останнім часом в усьому світі невпинно зростає рівень дитячого травматизму. Діти дошкільного віку травмуються рідше, оскільки майже весь час знаходяться під наглядом батьків чи вихователів дошкільних навчальних закладів. У той же час школярі не лише частіше стають жертвами нещасних випадків та аварій, а й нерідко мимохіть самі створюють ситуації, небезпечні для здоров’я та життя.

   Загалом дитячий травматизм спеціалісти поділяють на чотири види:

шкільний

спортивний

вуличний

побутовий.

Хто зі школярів найчастіше травмується?

    Обставини виникнення травм у дітей значно різняться від таких у дорослих. Адже здебільшого діти травмуються під час ігор. Окрім того, існує два критичних вікових періоди, коли виникає чимала кількість травм серед дітей. А саме це вік 11-12 років. У ці періоди діти й підлітки стають роздратованими та вередливими, часто конфліктують з людьми, які їх оточують. У них може сформуватися неприйняття вимог, яких вони раніше без проблем дотримували, що призводить не лише до порушень правил поведінки, а й, як наслідок, - до травм. З віком кількість травм зростає, досягаючи максимальних значень у 14-річних учнів.

     У виникненні травм відіграються свою роль такі чинники, як:

- вікові, анатомо-фізіологічні та психологічні особливості школярів

- фізичний і розумовий розвиток учнів

- рівень життєвого досвіду

- підвищений інтерес до пізнання навколишнього світу.

   Спеціалісти стверджують, що найчастіше отримують травми різного характеру:

- діти з гіперактивністю

- учні, яких батьки виховують в умовах гіпер- або гіпоопіки

- школярі з порушенням функцій програмування та контролю власної поведінки

діти зі зниженим інтелектом.

  Іноді саме індивідуально-психологічні особливості школярів стають передумовою отримання ними травм. Так, втома, нервозність, переважання збудження над гальмуванням, імпульсивність, з одного боку, і, навпаки, переважання гальмування над збудженням, інертність нервових процесів, з іншого, - усе це може призвести до травматизму у школі.

   Діти з високим інтелектом вміють прогнозувати наслідки свої вчинків, усвідомлюють небезпеку, що може їм загрожувати, й уникають її.

   Разом з тим діти, які часто отримують травми, навпаки, неадекватно поводять себе у стресових ситуаціях, як також:

- схильні до ризику

- збудливі

- емоційно неврівноважені

- нестабільні у настрої

- неврівноважені

- реактивні.

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено