A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Маньківський заклад загальної середньої освіти І-ІII ступенів № 1
Маньківської селищної ради Черкаської області

Інтелект

«Інтелект України» - крок до світових стандартів освіти

Інтелект – один із найдорожчих ресурсів. Щоб пересвідчитися, наскільки цінним у сучасному світі є інтелект, варто переглянути інформацію про галузі економіки, що найбільш динамічно розвиваються: телекомунікації та Інтернет-проекти, фінансова галузь, високотехнологічне виробництво і ринок програмних продуктів. Навіть металургію, нафтопереробну та хімічну промисловість не можна уявити без сучасних технологій.

Упродовж другої половини ХХ сторіччя, а особливо на початку нинішнього, усі розвинені країни опікуються проблемою інтелектуально обдарованих дітей та молоді, створення для них спеціальної системи освіти, а також залучення талановитої молоді з інших країн через всілякого роду грантові й інші програми. На обдарованих учених та спеціалістів, можна сказати, полюють, бо кожен із них спроможний принести надзвичайну користь не лише певним компаніям, а й країні.

У 2006 році команда провідних вчених Харкова на чолі з доктором педагогічних наук Гавриш І.В. запропонували до впровадження нову концепцію виховання і навчання дітей, яка розроблена на основі як власних напрацювань, так і передових і найбільш ефективних відповідних методик.

 Завдяки тому, що під час розробки й апробації програми проєкт мав медико-психолого-психіатричний супровід провідних вчених Інституту здоров’я школярів та підлітків Академії медичних наук України, вдалося побудувати програму так, щоб зберігати оптимальний баланс психофізичного стану дитини, не допускаючи, з одного боку, нервового перезбудження, а з іншого – втоми, втрати цікавості. Сутність проєкту полягає не в насиченні дитини поглибленими знаннями, а у набутті нею, перш за все, необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, гнучкого творчого мислення, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій, раціональної організації навчальної праці; розвитку пізнавальних процесів – сприйняття, пам’яті, мислення, уяви й уваги; розвитку якостей особистості школяра – цілеспрямованості, працелюбності, організованості, охайності, наполегливості, волі тощо.

Проєкт «Інтелект України» - це комплексна програма, яка закладає якісний фундамент для володіння різними науками у різних напрямках. Система навчання розроблена таким чином, щоб підвищити інтерес дітей до вивчення предметів природничо-математичного циклу та іноземних мов. Предмети викладаються за абсолютно новою методикою, з урахуванням сучасного ритму життя, активного розвитку інформаційних технологій.

Завдяки міжпредметним зв’язкам, засобам наочності та відео матеріалам, об’єкт вивчення стає більш зрозумілим та цікавим. Для прикладу, якщо на уроці «Читання» діти вивчали оповідання про соловейка, то на уроці «Я і Україна» вони дізнаються про класову та видову приналежність цього птаха, спосіб життя, проглядають відеофрагмент з соловейком, чують його спів, а на уроці «Малювання» його малюють, ліплять.

Для зняття втомлюваності, крім обов’язкових уроків фізичної культури, кілька разів, упродовж кожного уроку учні виконують фізкультхвилинки з елементами фізичних вправ і танцювальних рухів, роблять вправи для очей, застосовують релакс-паузи, емоційні хвилинки і все це під музичний супровід.

Викладання української мови за проєктом має свої особливості. Якщо в традиційній програмі основним методом вивчення є аналітико-синтетичний: від звука до букви, то за проєктом «Інтелект» застосовується метод від букви до звуку. Засвоєнню матеріалу сприяють технічні вправи: «Сорока і черепаха», «Фотоапарат», «Повітряні кульки», «Співання складів під музику». Під час  вивчення казок учні переглядають фрагменти мультфільмів, а потім самі озвучують їх, стаючи «звукорежисерами».

На всіх уроках у першому класі формується ключова  компетентність – вміння вчитися. Діти розвивають память за спеціальними методиками, вчаться працювати з інформацією, використовують  піктограми, метаграми, ребуси, акровірші.

Метою освітньої галузі «Математика» є розвиток математичних здібностей та інтелектуальної креативності.  Серед цікавих завдань  - «Будиночок цифр», «Великі перегони», «Розв’яжи ланцюжок».

На уроках предмету «Я пізнаю світ» учні знайомляться із основами географії, біології, фізики, хімії, астрономії, і незважаючи на те, що матеріал досить складний, учні сприймають та запам’ятовують його, тому що він подається у цікавій адаптованій формі.

Випускник проєктного класу є конкурентно-здатний, інтелектуально сформований, він - національно свідома особистість, яка буде жити і працювати в Україні. Інтелект України – це майбутнє нашої нації, яке ми творимо сьогодні.


 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено