A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Маньківський заклад загальної середньої освіти І-ІII ступенів № 1
Маньківської селищної ради Черкаської області

Статут УДР "Червона калина"

Розділ І. Загальні положення
1.1. "Червона калина" - це назва учнівської демократичної республіки, що   виконує свою роботу на принципах демократії і самоврядування.
1.2. Людина, її життя  і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека є вищою цінністю УДР.
1.3. УДР відповідає перед кожним його членом за свою діяльність.
1.4. Головним у діяльності «Червоної калини» є:
       - навчання – основна праця кожного;
      - боротьба за здоровий спосіб життя;
       - розвиток творчої ініціативи.
1.5. Координують роботу учнівського самоврядування заступник директора з виховної роботи, педагог-організатор, які консультують учнів щодо роботи за окремими напрямками.
1.6. Символами Шкільної Республіки є символи навчального закладу: гімн школи та емблема УДР.

П О Л О Ж Е Н Н Я

1.Президента обирають учні школи таємним голосуванням

2.Президент шкільного самоврядування є членом педагогічної ради і Учнівського парламенту.

3.Президент має право:

  • Пропонувати кандидатів до Учнівського парламенту;
  • Виносити на розгляд членів Учнівського парламенту питання, що турбують учнів школи;
  • Скликати учнівську конференцію, засідання Учнівського парламенту;
  • Ухвалювати рішення, які не суперечать Статутові
  • Подавати пропозиції про внесення змін і доповнень і Статут учнівського самоврядування;
  • Влаштовувати заходи, які не змінюють суттєво річний навчально-виховний план;
  • Ініціювати зміни, що сприятимуть поліпшенню стану навчання та дозвілля;
  • Представляти інтереси школи на засіданнях виконкому сільської Ради та в інших громадських організаціях

4.Президент не має права передавати свої повноваження іншим особам.

5.Президент зобов’язаний:

  • Дотримувати Статут учнівського самоврядування
  • Контролювати виконання Статуту;
  • Координувати роботу міністерств;
  • Допомагати адміністрації здійснювати річний план роботи.

6.Повноваження Президента школи припиняються у разі:

  • Відставки;
  • Закінчення ним школи. 

 

ПОЛОЖЕННЯ ПРО ВИБОРЧУ КОМІСІЮ

Загальні положення

  1. Виборча комісія обирається за тиждень до виборів Президента.
  2. Виборча комісія контролює передвиборчу агітацію кандидатів на посаду Президента учнівського парламенту.
  3. Виборча комісія обирається з учнів 9-11 класів.

Порядок роботи комісії

  1. Складання списків виборців.
  2. Підготовка виборчої дільниці.
  3. Підготовка бюлетенів.
  4. Проведення голосування.
  5. Підрахунок голосів.
  6. Заповнення протоколу.
  7. Оголошення підсумків на загальношкільній лінійці.

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО ВІДЗНАКИ, ЗАОХОЧЕННЯ  

Учні, які добре навчаються, творчо виконують доручення, є зразком для інших дітей, відзначаються органами самоврядування, адміністрацією школи.

Заклад вдається до таких видів заохочення:

  • Виставка учнівських робіт (твори, вірші, малюнки);
  • Подяка класного керівника, адміністрації, органів учнівського самоврядування;
  • Лист-подяка батькам;
  • Почесна грамота;
  • Почесні звання (кращий учень року, художник, спортсмен, поет року);
  • Вручення диплома учневі чи класному колективу – переможцям у різних номінаціях;

До учнів, які грубо порушують Статут школи, застосовуються наступні дії:

  • Зауваження членів комісій;
  • Обговорення поведінки на класних зборах, засіданнях учнівського парламенту;
  • Виклик учня на засідання педагогічної ради, батьківського комітету;
  • Оголошення догани в усній або в письмовій формі (запис у щоденнику).

Учень має право на зняття покарання або винесеного не об’єктивно, або якщо попередні зауваження були вже скасовані, або якщо він повністю виконує вимоги Статуту.

II. ПОЛОЖЕННЯ ПРО УЧНІВСЬКИЙ ПАРЛАМЕНТ

1.1. Загальні положення

  1. Учнівський парламент є виконавчим органом учнівського самоврядування.
  2. Учнівський парламент обирається на 1 навчальний рік і підзвітний учнівській конференції.

1.2. Завдання і зміст роботи

Головним завданням Учнівського парламенту є розвиток соціальної активності учнів, виховання в них почуття власної гідності, надання можливості практично виявити себе в громадській діяльності.

  1. Учнівський парламент організовує роботу учнівського самоврядування, підсумовує роботу комісій за тиждень, семестр і рік.
  2. Учнівський парламент сприяє виконанню учнями Статуту.

1.3. Організація роботи

  1. Засідання Парламенту проводиться 1 раз на місяць засіданні голови звітують про роботу комісій за тиждень.
  2. Рішення Учнівського парламенту постійно висвітлюється на сайті закладу.

1.4. Учнівський парламент і класні колективи

  1. Зв’язок Учнівського парламенту із класними колективами здійснюється через лідерів класів, який обирають на класних зборах на початку навчального року.
  2. На класних зборах ухвалюють рішення щодо діяльності класного колективу, слухають інформацію про рішення Учнівського парламенту, накреслюють конкретні заходи щодо їх виконання.

1.5. Педагогічний колектив і Учнівський парламент

  1. Педагогічний колектив надає допомогу Учнівському парламенту стосовно згуртування шкільного колективу, розвитку соціально активної особистості, формування її творчих здібностей.
  2. Педагогічна рада координує діяльність Учнівського парламенту, дає їй рекомендації щодо вдосконалення роботи, допомагає планувати, аналізувати та підсумовувати роботу.

 

III. ОСНОВНІ НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

Міністерство волонтерського загону «Мрія»

  • Підтримка учнів, які потребують допомоги: сиріт, дітей з малозабезпечених сімей;
  • Проведення щорічної акції милосердя «Великі серця»;
  • Організація збору матеріалів допомоги купівлі медикаментів ветеранам другої світової війни;
  • Проведення акції «Ветеран живе поруч»;
  • Надання  емоціональної та матеріальної допомоги учасникам АТО;
  • Організація акції «Захисти воїна» (плетення маскувальної сітки);
  • Виїздні засідання, лекції, круглі столи щодо профілактики ведення учнями здорового способу життя;
  • Проведення щорічної акції «Зупинимо СНІД разом!».

 

Міністерство культури та відпочинку

  • Організація дозвілля, підготовка і проведення вечорів, ранків, вечорниць, КВК, екскурсій та походів;
  • Залучає якомога більше дітей до позаурочної діяльності, організації змістовного дозвілля та відпочинку, до художньої самодіяльності.
  • Координує діяльність із закладами культури села, району, здійснює спільні виховні заходи.
  • Залучення учнів до підготовки і проведення творчих справ, розважальних програм.
  • Допомога в прикрашанні актової зали, шкільних коридорів.
  • Проведення конкурсів малюнків, змагань, вікторин тощо.
  • Проведення традиційних загальношкільних свят.
  • Організація дозвілля учнів початкової школи на перервах.

 

Міністерство інформації

  • Організовує та здійснює художнє оформлення шкільного інтер’єру, готує презентації;
  • Висвітлює цікаві шкільні новини;
  • Виготовлення грамот для активістів, проведення лінійок нагородження;
  • Готує інформацію на загальношкільні лінійки;
  • Поновлює інформацію на стендах;
  • Інформує про творчі справи класу, про рішення Учнівського парламенту.
  • Оформлює плакати, оголошення.
  • Висвітлює події шкільного життя.

Міністерство дисципліни і порядку

  • Організовує психологічну допомогу учням, які її потребують;
  • Організовує діяльність учнівських об’єднань, захищає права та інтереси учнів;
  • Контролює відвідування учнями школи та проведення рейдів зовнішнього вигляду школярів;
  • Допомога в підтриманні порядку під час вечорів в школі;
  • Виховання висококультурної особистості, навчання ввічливого поводження в соціумі;
  • Щотижневе проведення черговим класом лінійки;
  • Контроль чергування учнів по школі;
  • Організація та проведення лекцій, виховних годин із правової культури.

 

Міністерство екології

  • Організація та проведення лекцій про екологічний стан в Україні;
  • Проведення заходів до Дня Чорнобильської катастрофи;
  • Формує екологічну культуру людини, її гармонійні стосунки з природою;
  • Озеленення території школи;
  • Організація акції «Чисте шкільне подвір’я»;
  • Бесіди про культуру утилізації побутових відходів;
  • Проведення рейдів «Охайний клас», Зелений куточок»;
  • Організовує трудові десанти з благоустрою шкільної території та сільських вулиць;
  • Бесіди на тему «Не пали листя восени»

 

Міністерство охорони здоров’я та спорту.

  • Залучати учнів до участі в шкільних та районних змаганнях, зацікавлення роботою спортивних секцій.
  • Організація спортивних заходів (футбольні, волейбольні, шахові та тенісні турніри, «Веселі перерви».
  • Організація лекцій годин спілкування, пропаганда ведення здорового способу життя, зустрічі із спеціалістами – лікарями, психологами.
  • Участь у військово-патріотичній грі «Сокіл» («Джура»).
  • Рейд-перевірка «Паління цигарок на території школи»
  • Допомога фізкультури в проведення Олімпійського тижня.
  • Проведення лінійок з нагородження переможців змагань.

 

 

IV. ПРАВА І ОБОВ’ЯЗКИ ЧЛЕНІВ

УЧНІВСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ

 

Кожен член шкільного самоврядування має право:

  1. брати участь у роботі всіх напрямків учнівського самоврядування;
  2. представляти інтереси учнів;
  3. співпрацювати з педагогічною радою, батьківським комітетом;
  4. проводити засідання, приймати рішення і виконувати їх;
  5. обирати та бути обраним до шкільної ради.

 

Кожен член шкільного самоврядування забов’язаний:

  1. координувати і контролювати діяльність первинних центрів
  2. забезпечувати життєдіяльність всім структурам учнівського самоврядування;
  3. забезпечувати представництво шкільного учнівського самоврядування у всіх ланках роботи;
  4. організовувати підготовку та проведення загальношкільних заходів, спрямованих на розвиток особистості дитини;
  5. бути ввічливим та дотримуватися норм поведінки;
  6. вести здоровий спосіб життя, бути поважним до молодших і старших;
  7. виконувати рішення, що прийняте вищими органами в школі;
  8. дотримуватись таких понять, як принциповість, організованість, самостійність, творчість, порядність.

 

Функції учнівського самоврядування в школі:

 

  1. забезпечення порядку в школі, організація чергування по школі та в класах;
  2. організація роботи по збереженню шкільного майна,
  3. підручників, благоустрою території і зеленого меморіалу школи;
  4. контроль за відвідуванням учнями школи;
  5. участь у проведенні педагогічних рад, на яких розглядаються питання життєдіяльності учнівських колективів і виховних питань;
  6. організація трудових загонів старшокласників;
  7. участь в організації і проведенні традиційних шкільних і державних свят;
  8. організація змістовного дозвілля в школі після уроків і на канікулах.

 

Учнівське самоврядування в тій формі і в тому розвитку, в якому воно існує, дає можливість кожній дитині реалізувати свої здібності в самостійно обраному напрямі. Крім того, в процесі постійного залучення дітей до участі в суспільному житті формуються певні риси:

  • уміння самоорганізовуватися та організовувати будь-яку справу й участь у ній інших;
  • почуття власної гідності;
  • почуття справедливості;
  • об’єктивність та толерантність при вирішенні спірних питань;
  • комунікабельність, порядність у стосунках з оточенням;
  • повага до людей;
  • готовність прийти на допомогу, захистити права людини і громадянина.

Цілком очевидно, що навички управління суспільством стануть надбанням людини тоді, коли вони будуть прищеплені у дитячі роки, коли участь в учнівському самоврядуванні сприятиме набуттю вихованцем необхідних знань, умінь, досвіду соціальної дії. Ось чому необхідний пошук і підтримка учнівської молоді, чиї особистісні переконання спрямовані на активну участь у громадському житті.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено