A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Маньківський заклад загальної середньої освіти І-ІII ступенів № 1
Маньківської селищної ради Черкаської області

Поради педагогам

Дата: від до Скинути

Логопедичні поради вчителям молодших класів

    Проводжаючи дитину в перший клас, батьки сподіваються, що вона буде вчитися охоче й успішно. Якщо ж надії не справджуються, то причини невдач вони починають шукати насамперед у школі, системі навчання, упередженому або байдужому ставленні вчителя. Але найчастіше причиною шкільних проблем дитини є її недостатній мовленнєвий розвиток. Це може виявитися в дефектах звуковимови, мізерності словникового запасу, невмінні граматично правильно узгоджувати слова в реченні та ін. Подібні прояви у дошкільний період зазвичай не насторожують батьків, бо дитина, на їхню думку, достатньо вільно користується мовою.

14:43 01.04.2024

Якщо дитина “НЕ...” некерована, невгамовна, неслухняна, непосидюча

Найчастіше батькам та фахівцям хотілося би бачити дитинку, яка уважно слухає та поведінка якої є передбачуваною. Але реальність така, що саме іншим дітям потрібна допомога батьків та спеціалістів.

11:09 14.02.2024

Дисграфія і дизорфографія

Письмо – це складна навичка, яку оцінюємо на графічному й орфографічному рівнях. Зазвичай, у дітей з розладами шкільних навичок, проявляються труднощі з графікою в поєднанні з орфографією, тому сьогодні говоримо про симптоми дисграфії й дизорфографії.

12:40 10.01.2024

Дискалькулія

Дискалькулія входить до розладів шкільних навичок і характеризується нездатністю розуміти числові концепції і здобувати основні навички лічби. Часом дискалькулія проявляється ізольовано, не на фоні дислексії.

11:59 10.01.2024

Упровадження логопедичних прийомів на уроках навчання грамоти

    Запитаймо вчителів початкової школи: чи є у першому класі діти з порушенням звуковимови, фонематичного сприймання чи недостатнім розвитком лексико-граматичної системи? Без­перечно, одержимо ствердну відповідь. Сьогодні чимало дітей вступає до першого класу з низь­ким рівнем розвитку зв'язного мовлення, сформованості звукового, складового аналізу і синтезу слів, без елементарних навичок поділу речень на слова.

10:34 17.10.2023

Дислексію не можна побороти, а лише відкорегувати

Дислексію почали розглядати як порушення, що потребує корекційних занять, лише у 2017 році, й Україна ще не має ґрунтовних досліджень та наукових обґрунтувань методик корекційної роботи з такими дітьми. Натомість, дислексія вже активно діагностується, і зафіксованих випадків щорічно більшає.

10:53 24.02.2023

Порушення формування навичок читання та письма у дітей

Мовленнєві вади на сьогодні стали досить поширеним явищем. На відміну від усного мовлення, яке формується спонтанно, навичок письма та читання дитина набуває у процесі навчання. Стійкі порушення писемного мовлення можуть виникати навіть у дітей із високим інтелектом, збереженим усним мовленням, повноцінним слухом і зором, у яких несформовані деякі психічні процеси, що на усному мовленні не позначаються, наприклад, порушення просторових уявлень. У повсякденному житті на них теж не звертають належної уваги, аж поки не настане час навчатися читання та письма. За таких умов втрачаються сензитивні періоди для корекційного втручання. Непоодинокі випадки, коли добре інтелектуально розвинена дитина протягом року та більше не може навчитися читати й писати. Педагоги докладають усіх зусиль, щоб допомогти їй, але безуспішно, бо не знають причин її труднощів і не володіють методикою корекційної роботи. Такій дитині потрібен логопед.

10:51 24.02.2023

Психолого-педагогічна реабілітація дітей з особливими потребами

      Українська система навчання і виховання дітей з особливостями психофізичного розвитку перебуває на тому етапі еволюції, яка визначається як перехідний від визнання рівних прав до надання рівних можливостей, від інституалізації до інтеграції. Через низьку соціальну захищеність громадян України, низький рівень якості життя, складну екологічну ситуацію, низький рівень медичного обслуговування у нашій країні стрімко зростає кількість дітей з обмеженими психофізичними можливостями. Це діти з вадами інтелектуального розвитку (ЗПР, легка розумова відсталість, помірна -Ф 71, важка – Ф72, глибока – Ф73, синдром Дауна. Психічні розлади, захворювання (шизофренія, страхи). Органічні психічні розлади (аутизм). Діти з порушенням слуху, зору, тяжкими вадами мовлення, з порушеннями опорно-рухового апарату (ДЦП).

10:47 24.02.2023

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено